Wycieczka do Zakopanego

zako

Dnia 7 czerwca br. klasy pierwsze abc i klasa druga b, wyruszyły na dwudniową wycieczkę do Zakopanego. W doskonałych humorach, wczesną porą udaliśmy się na podbój naszych polskich gór.

Zaraz po przybyciu na miejsce, pełni energii wyruszyliśmy w trasę. Pierwszego dnia naszym celem było znalezienie się na Hali Gąsienicowej. Nie wiedząc co nas czeka, z uśmiechem na twarzy, ruszyliśmy podbijać tatrzańskie szczyty. Mimo tego, że wędrówka była dla nas piekielnie trudna, każdy stwierdził, że było warto, dla fenomenalnych widoków i oczywistej satysfakcji. W trakcie tej wycieczki znaleźliśmy się także na Przełęczy między Kopami, skąd roztaczał się cudowny widok na Zakopane i Tatry Wysokie oraz Tatry Bielskie. Mogliśmy doskonale, wręcz z bliska, obejrzeć Giewont. Po około dwugodzinnej wędrówce znaleźliśmy się u celu, niedaleko schroniska Murowaniec, gdzie po krótkim postoju ruszyliśmy w drogę powrotną.

Wtorkową atrakcją były dla nas również Krupówki, gdzie mogliśmy zakupić pamiątki, pozwiedzać góralskie uliczki oraz odpocząć po trudnym marszu. Umęczeni zakwaterowaliśmy się w schronisku, z którego roztaczał się piękny widok na Tatry. W naszej noclegowni czekało na nas pyszne regionalne jedzenie, ognisko oraz prawdziwie swojski i góralski klimat.

Drugiego dnia, podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedna pojechała na baseny termalne w Szaflarach, gdzie mile spędziła kilka godzin, druga udała się piechotą na Gubałówkę, gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji. Odważni udali się do parku linowego, a inni spacerowali po zatłoczonej, pełnej straganów z oscypkami ulicy i podziwiali widoki.

Wczesnym popołudniem, naładowani pozytywną energią i zapachem tatrzańskiej kosodrzewiny, wyruszyliśmy w podróż powrotną. Około godziny 18:00 szczęśliwi i zmęczeni znaleźliśmy się w naszych domach.

/Gabriela Bednarz Ic/

Zobacz więcej zdjęć

Wyjazd do Oświęcimia i Wadowic

oswiecim 1

Dnia 30 maja 2016 roku klasy II razem ze swoimi wychowawczyniami i opiekunami udały się do Oświęcimia i Wadowic.

Spod budynku szkoły wyjechaliśmy około godziny 7.45. Każdy wygodnie zajął miejsce w autokarze. Do Oświęcimia dotarliśmy około godziny 11.00. Tam naszym celem było zwiedzanie obozu koncentracyjnego z czasów II wojny światowej Auschwitz-Birkenau. Na miejscu spotkaliśmy się z przewodnikiem. Oglądaliśmy tam cele i bloki, w których w nieludzkich warunkach żyli kiedyś więźniowie. W niektórych z nich znajdowały się przedmioty codziennego użytku, umieszczone za szybami. Były to m.in. sterty butów, okularów, garnków i torb podróżnych podpisanych imieniem i nazwiskiem. Widzieliśmy również celę, w której uwięziony był Maksymilian Kolbe. Byliśmy też pod ścianą śmierci, gdzie zginęło wiele tysięcy ludzi. Potem pojechaliśmy do oddalonego o 3 km obozu w Brzezince. Było tam około 300 baraków i tory, którymi przywożono więźniów. Wszyscy byli przejęci obrazem bólu, cierpienia, rozpaczy i smutku.

Kolejnym punktem naszego wyjazdu były Wadowic, gdzie zwiedzaliśmy Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II. Przewodnik opowiadał nam o jego wspaniałym życiu. Oglądaliśmy tam różne pamiątki, które nam po nim pozostały.

Około godziny 17.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wstąpiliśmy jeszcze do McDonalds. Do Ryglic wróciliśmy około godziny 21.00.

Nasz wyjazd był bardzo udany. Długo pozostanie w sercach i pamięci każdego z nas. Wszystkie te naoczne dowody pomogły nam poznać grom ludzkiego bólu i cierpienia. Była to dla nas prawdziwa lekcja historii.

/Natalia Duda, kl. IIc/

Zobacz więcej zdjęć

I miejsce w Powiecie Tarnowskim!

Z wielką przyjemnością informujemy, że chłopięca drużyna sportowa naszego gimnazjum zdobyła I miejsce w Finale Powiatowym Gimnazjady Młodzieży Szkolnej Powiatu Tarnowskiego w piłce nożnej. Opiekunami drużyny są panowie Paweł Skruch i Konrad Stańczyk.

Najserdeczniejsze gratulacje dla wszystkich chłopców:
Jakub Giza
Patryk Ziomek
Dominik Gubernat
Patryk Cup.

Jesteśmy dumni i życzymy dalszych sukcesów.

puchar final

Sukces Kamila w konkursie chemicznym

20 maja 2016r. w Zespole Szkoły Podstawowej Nr 1 i Gimnazjum w Szynwałdzie odbył się IV Konkurs Chemiczny pod tytułem "Z chemią na Ty" zorganizowany przy współpracy z Uniwersytetem Przyrodniczym we Wrocławiu. Składał się on z dwóch części: pisemnej oraz doświadczalnej. Do finału przeszło 6 uczestników z największą ilością punktów uzyskanych w teście. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie przygotowani przez p. Michała Olszewskiego.

Z przyjemnością informujemy, że Kamil Kłos, uczeń klasy IIIa, zajął III miejsce w konkursie. Gratulujemy Kamilowi kolejnego sukcesu i życzymy dalszego rozwijania licznych talentów.

kamil chemia

1 czerwca - Dzień Dziecka

dzieci 2016

"Wielkim człowiekiem
jest ten, kto nie zatracił serca dziecka."

/Mencjusz/

<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 4 z 113

Sonda

Jak oceniasz swoje wyniki w nauce w kończącym się roku szkolnym?